NEW JERUSALEM

Risti on vanhan kristillisen kirkon symboli, joka kuvaa kiusauksia ja kärsimystä, mutta Uuden Jerusalemin symboli on kruunu, joka kuvaa voittoa kiusauksista (lat. corona; Jes. 62:3).

Emanuel Swedenborg (1688-1772)
”Vaimo, vaatetettu auringolla, ja
kuu hänen jalkojensa alla,..”.
(Ilm. 12: 1).

Laajennettu uusintapainos: MAAILMAN HARVAINVALTA

Laajennettu ja uusittu uusintapainos, MAAILMAN HARVAINVALTA on nyt tilattavissa sähköpostiosoitteessa: kalevim9@gmail.com. Teosta myydään myös Adlibris -verkkokaupan kautta hintaan 44,71 € ynnä postituskulut.

 

Teoksen esittely

Tässä teoksessa selvitetään erään voimakkaan ja salaisen eliitin pyrkimyksiä kansainvälisen hegemonian saavuttamiseksi, mikä on jo melkein toteutunut. Tästä eliitistä voi käyttää erilaisia nimiä. Niitä ovat sionistinen tai rabbiininen eliitti, maailman sionistit, kansainväliset juutalaiset, juutalaisten eliitti, kasaarieliitti, juutalaismafia jne.

Kirjalla on kaksi tavoitetta. Yhtäältä on tarkoitus varoittaa suomenkielistä väestöä Uuden Maailmanjärjestyksen (UMJ) uhkatekijöistä. Kanadalaisen tutkijan Michel Chossudovskyn mukaan Uusi Maailmanjärjestys perustuu Washingtonin ja Wall Streetin ”väärään” konsensukseen, joka sanelee ”vapaan markkinajärjestelmän” ainoaksi sekä ”sallimuksen” viitoittamaksi tieksi ”globaaliin vaurauteen”. UMJ:n vaikutusvaltaisimman ylimystön muodostaa Israelin myönteinen harvainvalta, esimerkiksi sionistinen eliitti. Sen näkyvimpiä instrumentteja ovat Amerikan Yhdysvallat, länsimainen joukkotiedonvälitys, tietyt NATO-maat, USA:n Keskuspankki (Federal Reserve System), Wall Streetin pankkiirien toiminta ja siihen liittyvät kansainväliset rahoituslaitokset sekä talouseliitit.

Toisaalta kirjan tarkoituksena on välittää toimintamalleja siitä, kuinka maailman harvainvaltaa, Uutta Maailmanjärjestystä, vastaan voidaan kamppailla.

 

Muutamia esimerkkejä laajennuksesta 

Uusintapainoksen laajennuksessa osittain käsitellään kansallissosialismin yhteiskunnallisen ja valtiollisen ulottuvuuden analysointia. Käytämme kansallissosialistisen valtiomallin soveltamisen esittämisessä määrättyä teoreettista mallia, jonka pohjana on tunnettujen yhteiskuntateoreetikkojen kirjoitukset politiikanfilosofiasta, yhteiskuntateorioista ja valtiosta, mitkä käsittelevät kansallissosialismia. Näitä kirjoittajia esimerkiksi ovat saksalainen rakennusinsinööri Gottfried Feder (1883–1941), saksalainen filosofian dosentti Martin Heidegger (1889–1976), poliitikko ja Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitler jne. 

Teorian ohella esitämme myös ruotsalaisen tiedemiehen ja filosofin Emanuel Swedenborgin (1688-1772) filosofisia ja yhteiskunnallisia päätelmiä. Teoreettisen mallin sovelluksessa puhuvat myös juutalaisvaikutteiset Frankfurtin koulukunnan tietyt kasvatit, joiden näkemykset ovat täydelliset vastakohdat kansallissosialismille ja sen soveltamiselle. 

Oman lukunsa muodostaa vallankumouksen teorian käsittely. Käsittelen vallankumouksen teoriassa ensin eliitti juutalaisten luomaa Frankfurtin koulukunnan kriittistä teoriaa, mikä ei muodosta yhtenäistä teoriakokonaisuutta, vaan  integroituu laaja-alaisesti ja “monitieteisesti” varsin kirjavaan ajatteluun sekä erilaisiin tutkimustraditioihin.  

Pohdin siinä Frankfurtin koulukunnan kriittistä teoriaa, jota on käytetty sosiaali- ja yhteiskuntakulttuurin vallankumouksen välineenä. Teorian instrumentaalisuus on kohdistunut satojen vuosien synnyttämää kulttuuriperinnettä vastaan, ja ennen muuta “germaanista” etnistä ja kulttuurillista traditiota vastaan.   

Markku Juutinen